Yoga étrend


yoga étrend

Az szinte mindenki számára ismert, hogy a jóga jótékonyan hat yoga étrend emésztésre, keringésre, hormonrendszerre és segítségével elérhető a testi és lelki harmónia. A jóga tehát nem csak sport, ennél sokkal több, önmegvalósító folyamat, mely az élet különböző területeire kiterjed. A táplálkozás az egyik kulcsa a test egészségének és rugalmasságának megőrzésére. A táplálkozás ugyanis kihat gulyás réka fogyás energiaszintünkre, egészségi állapotunkat is nagyban befolyásolja, hatással van gondolatainkra, viselkedésünkre egyaránt.

Egészség és ájurvédikus táplálkozás - Jógapont - Minden, ami jóga

Vannak ételek, melyek fogyasztása rugalmassá teszik a testet, az elmét, más ételek pedig merevvé, feszülté, izgatottá. Nem mindegy tehát, hogy testünk sejtszinten miből van újjáépítve, ezért lényeges a minőségi táplálék bevitele. Milyen a minőségi táplálék? Olyan természetes ételek, melyek a Nap, a levegő, a talaj és a víz együttes eredményeképpen teremnek.

A jógikus étrend alapvetően lakto-vegetáriánus.

Az ilyen tápláló étel édes, lédús, gyarapító és ízes. A jógatáplálkozás alapvetően vegetáriánus. Olyan tiszta, egyszerű, természetes ételekből áll, amelyek könnyen emészthetők és könnyen beépíthetők, így az egészséget szolgálják.

Tehát a hús, a hal a tojás mellőzését jelenti. Preferált ételek egyszerűen emészthető, könnyű ételek, melyek frissek, feltöltenek energiával, nyugodt és békés elmét eredményez fogyasztásuk. Olyan élelmiszerek fogyasztása javasolt a jógikus étrend szerint, melyek energiában pránában gazdagok, ilyenek a zöldségek, gyümölcsök, gabonák, magvak, melyek vegyszermentesek, közvetlenül a Nap, a víz, levegő és a talaj energiáit szívják magukba és yoga étrend teremnek meg.

yoga étrend

A pránában gazdag ételek fogyasztásával tehát szervezetünk elsődlegesen kapja meg az energiát. A húsból készült ételek emésztése nehézkes és emésztésük során keletkeznek káros anyagok, melyek különféle betegségek ízületi betegségek, májbetegség, daganatos megbetegedések forrása lehet, illetve testünket merevvé teszik.

A hindu kultúra egyik fontos alapelve az erőszak-nélüliség — áhimszá elveként is ismert. A jógi szeretettel viszonyul más élőlényekhez és környezetéhez, a jóga fontos alapelve, hogy gyakorlója tisztelje az életet és ne akarja elpusztítani.

yoga étrend

A jógagyakorló ezért sem fogyaszt húst, hogy más élőlényeket ne kelljen elpusztítani. Az állattenyésztés környezetre gyakorolt káros hatásairól levegőszennyezés, túlzott vízfogyasztás, földterületek használása nem is beszélve. Vizsgálhatjuk az ételeket tudatunkra gyakorolt hatásaik alapján. Egyes leírások szerint három erő működik anyagi világunkban: 1. Az, hogy melyik erő dolgozik bennünk jellemzően, nagyrészt az általunk fogyasztott ételek befolyásolják.

Tetszik ez a bejegyzés?

A jóság minőségében lévő ételek: olyan ételek, melyek erőt, egészséget, boldogságot, elégedettséget keltenek bennünk, megtisztítják az embert és örömmel töltik el a szívet. Ilyen ételek a vegetáriánus ételek, friss gyümölcsök, zöldségek, olajos magvak, gabonafélék, hüvelyesek, házi, friss, bio tejtermékek, adalék és vegyszermentes ételek.

yoga étrend

Fontos továbbá, hogy a nyugodt körülmények között, békében elfogyasztott ételek hatnak ránk leginkább pozitívan. A szenvedély minőségébe tartoznak az olyan ételek, melyek felborítják az egyensúlyt az elme és a test között, felkorbácsolják a szenvedélyeket és az elme ennek hatására nyugtalanná válik.

Jóga és étrend – 5 fontos étkezési szabály jógázóknak! | nlc

Ezek az ételek hosszútávon az emésztésre yoga étrend jó hatással. Ilyen ételek a túlzottan savanyú, keserű vagy erős, csípős ételek, erős fűszerek, de még a hagymafélék, a kávé, a tea és a csokoládé is ide tartoznak.

Ha habzsolunk, túl gyorsan eszünk az is úgy hat ránk mint az ide tartozó ételek.

yoga étrend

A tudatlanság minőségében lévő ételek fogyasztása is kedvezőtlenül befolyásolja a testet és az elmét. Fogyasztásuk leterheli és rengeteg energiát von el testünktől.

Január Jóga és étrend — 5 fontos étkezési szabály jógázóknak! Miért rossz a kávé és miért jó a dió? A jó étrend nemcsak a testi, hanem a szellemi és lelki egészségünket is támogatja.

Ilyen táplálék a húsételek, tojás, alkohol, ecet, erjesztett ételek, illetve a túl sok étel fogyasztása is ide tartozik. Fáradtságot, haragot, ingerlékenységet, esetleg depressziót kelt bennünk ezen táplálékok fogyasztása.

Avoid these 10 Mistakes for Pitta Dosha

Ha többségében a jóság minőségébe tartozó ételeket fogyasszuk az pozitívan befolyásolja személyiségünk, elménk tiszta és nyugodt, enegrikusabbak és egészségesebbek leszünk. A jógikus étkezés felfedezésével fokozatosan észrevesszük az ételek sokszínűségét, az ízek különös gazdagságát.

A jógi diéta: Hogyan kell enni, mint egy jógi

Hatására javul az emésztésünk és javul a vitalitásunk, továbbá a viselkedésünkben is észrevehetünk változásokat. Fontos azonban, hogy lépésről lépésre építsük be életmódunkba a változtatásokat.

A jógi diéta: Hogyan kell enni, mint egy jógi Március 25, 4. Mivel fizikai testünk durva, anatómiai szinten van, a transzcendencia folyamata a testtel kezdődik. Ha a test nem stabil, kiegyensúlyozott és egészséges, akkor az elme és az érzelmek nagyon nehéz követni a példát. Ezért a testnek megfelelő állapotban vagy állapotban kell lennie, hogy előre tudjunk lépni a jóga vagy a belső utazás útján. Ezért nem meglepő, hogy az étkezés a jóga gyakorlatunk egyik legfontosabb eleme; A test táplálása alapja az elme és az érzelmek egyensúlyának.

Közben végig figyeljük testünk jelzéseit, tapasztalatainkat. Az étkezés töltsön el örömmel. Légy szeretettel és türelemmel saját magad felé.

yoga étrend