Sportolók étrendje. Étrend állóképességi sportolóknak


Más sportág – más táplálkozás

Mivel napjainkban rengeteg gyermek sportol, egyre több szülőben merül fel az a kérdés, hogy helyesen táplálkozik -e sportoló gyermeke?

Gyakran teszik fel a szülők azt a kérdést, szükségük van- e a sportoló gyermekeknek több kalória és fehérjebevitelre vagy sportitalokra? Az alábbi cikkben Nancy Clarka fenti- és egyéb kérdések megválaszolásával tiszta vizet önt a pohárba. Le tudná írni a különbséget ha egyáltalán van egy aktív gyermek és egy sportoló gyermek között?

Ez nagyban függ attól a korosztálytól, amelyről éppen beszélünk. Ebben a korban még nem kellene részt venniük komoly versenyeken.

sportolók étrendje

A szülőknek az lenne a feladatuk, hogy ösztönözzék gyermekeiket arra, hogy játszanak és élvezzék a fizikai aktivitást. Ez azt jelenti, hogy több időt vesznek igénybe az edzések és a versenyek is. Ha a gyermekünk táplálkozása nem megfelelő, az meg fog mutatkozni a mi a leghatásosabb fogyókúra is. Melyek azok a legfontosabb dolgok, amelyeket figyelembe kell vennünk, ha megfelelő táplálkozást szeretnénk biztosítani fiatal sportoló gyermekünk és aktív gyermekünk számára?

Az egészséges étkezés a legfontosabb.

10 LEGJOBB FEHÉRJEFORRÁS VEGÁKNAK - Ezt edd, ha Vegetáriánus vagy! - IZOMÉPÍTÉS HÚS NÉLKÜL!

Ez azt jelenti, hogy mindig előre kell tervezni. A szülők képesek egy egész hűtőtáskát tele pakolni annak érdekében, hogy fiatal gyermekük vagy gyermekeik megfelelően táplálkozzanak a verseny alatt.

Részesítsük előnyben a gyümölcsöket és a zöldségeket!

  • Milyen a jó fogyókúra
  • Reggeli: müzli pl.
  • Étrend állóképességi sportolóknak | Well&fit
  • Hét étkezési tipp, amitől sikeresek az amerikai olimpikonok
  • Fogyókúra motiváció

Mindig legyen a hűtőben vagy a hűtőtáskában könnyen elérhető szeletelt gyümölcs, joghurt, szeletelt zöldség, humusz csicseriborsóalma és mogyoróvaj. Az előbb felsorolt rágcsálnivalók egészségesek, ugyanakkor gyorsan és egyszerűen fogyaszthatók és nem utolsó sorban a gyerekek körében is kedveltek.

Legyen változatos az étrended!

Nagyon fontos, hogy a család együtt étkezzen. Nem szabad elhanyagolni a családi étkezéseket a sport miatt.

sportolók étrendje

Csökkentsük az olyan szintetikus tápanyagok bevitelét, mint az energiaszeletek, gélek és sportitalok. Epés étrendje egyáltalán nincs szükségük a gyerekeknek, még akkor sem, ha aktív gyerekekről beszélünk. A természetes ételek a legjobbak, ha a gyermek elfogadja azokat.

Az igényekre szabott étrenddel hamarabb célba érhetünk

Ha a sportitalok, energiaszeletek és gélek nem alkalmasak, akkor mit kellene a gyermekeknek enniük vagy milyen sportolók étrendje kellene a szülőknek előnyben részesíteniük egy focimeccs, egy atlétika verseny vagy akár egy röplabdatorna alatt és után? A legfontosabb dolog, hogy rendszeresen egyen a fiatal. Biztosítsunk gyermekünk számára megfelelő, kiegyensúlyozott reggelit. Például alacsony cukor tartalmú gabonát tejjel és banánnal Bár, azt hozzá kell tenni, hogy néhány sportolók étrendje túlságosan stresszes a versenyek előtt.

Ebben az esetben legyen a reggeli könnyű és egyszerűen fogyasztható; egy kevés alacsony zsírtartalmú kakaó is jó választás verseny előtti reggelinek. Aztán lehet telepakolni a hűtőtáskát! Mehet bele joghurt, pulyka sonkás szendvics, alma, narancs, néhány görögdinnyeszelet, müzliszelet, vaníliás nápolyi, vagy akár mogyoróvajas szendvics lekvárral.

Bármi, amely összetett szénhidrátokat tartalmaz, — sportolók étrendje az teljeskiőrlésű gabonafélék, gyümölcsök vagy zöldségek — jó választás lehet a fiatal sportolók számára.

6 étkezési szabály állóképességi sportolóknak

Mit tegyen a szülő, ha fiatal sportoló gyermeke válogatós? Koncentráljon a teljesítményre! Ahogy az autónak szüksége van benzinre ahhoz, hogy működjön, úgy az embereknek is szükségük van az ételre ahhoz, hogy jól teljesítsenek, különösen fontos ez egy sportoló számára.

sportolók étrendje

Tudatosítani kell a gyermekben, hogy a jó sportteljesítmény érdekében a táplálkozás egy fontos része a felkészülésnek. A helyes táplálkozás ugyanolyan fontos, mint a rendszeres edzés.

sportolók étrendje

Ösztönözzük gyermekünket arra, hogy maga válassza ki az ételeket, és hogy megtapasztalja, mi válik be és mi nem. Ha arra ösztönzik a szülők gyermekeiket, hogy olyan ételeket fogyasszanak, amelyektől jobb teljesítményt nyújtanak a sportversenyeken, akkor idővel ők is rájönnek, hogy olyan ételeket érdemes fogyasztaniuk, amelyek után jól érzik magukat. Sok szülő meg van győződve arról, hogy gyermeke nem fogyaszt elég fehérjét. Milyen tanácsot adna számukra?

Téma szakértői

Egy fejlődő fiatal gyermek esetén a megfelelő fehérjebevitel: 0,45 gramm testsúly kilogrammonként. Bár az izomépítéshez sok fehérje szükséges, plusz fehérjebevitel kiegészítők útján nem fog nagyobb izmokat építeni. Ne pazaroljuk a pénzünket! Csirkemell, sajt, mogyoróvaj, alacsony zsírtartalmú joghurt, és tej a legjobb fehérjeforrások nem beszélve arról, hogy gyermek- és pénztárcabarát megoldások is. Szükségük van a gyerekeknek sportitalok fogyasztására sportolás alatt?

Ha igen, mikor kell azokat fogyasztani? Amennyiben gyermekünk elegendő folyadékot fogyaszt, nincs szükségük sportitalokra a versenyek után. A hideg víz vagy a narancslé a legjobb szomjoltók. A sportitalokat elsősorban azoknak ajánlják, akik egy óra hosszánál több ideig sportolnak. Azokon a napokon, mikor az edzés 60 percnél tovább tart, szükség lehet további sópótlásra. Ilyen esetekben egy kis sós perecet, sós ropit ajánlott fogyasztani sportolók étrendje, görögdinnyével vagy egy kis naranccsal.

Menü Sportolók étrendje Amióta sport, testedzés létezik, azóta keresik edzők és sportolók a választ: hogyan lehetnének eredményesebbek? Eleinte csak az edzés mennyiségi növelésében látták az eredményesség titkát, később rájöttek, hogy a terhelés és a pihenés egymáshoz való viszonya, az intenzitás optimalizálása, vagyis a minőségi munkavégzés még jobb teljesítményt eredményez. Ma már tudjuk azt is, hogy a helyes táplálkozás kialakítása is sokszorosan megtérülő befektetés lehet. A sportolók jelentős része ún.

A szülőnek az a feladata, hogy biztosítsa fiatal gyermeke számára a megfelelő folyadékutánpótlást, a folyamatos hidratáltságot. Ez lehet akár sportital is, de más italok és rágcsálnivalók is biztosítják a szükséges folyadékot és szénhidrátot.

sportolók étrendje

A fiatal sportolóknál nagyobb a kiszáradás kockázata, mint az ugyanolyan edzést végző felnőtteknél. A gyermekek a testtömegükhöz képest nagyobb testfelülettel rendelkeznek, így a környezetből gyorsabban veszik fel a hőt, mint a felnőttek.

Emellett nagyobb a testhőtermelésük egy adott futási sebességen és kevésbé izzadnak, mint a felnőttek. Minden izzadságmirigy kb. Tudna tippeket adni azoknak a szülőknek, akiknek több gyerekük is sportol, és a legtöbbször az autóban étkeznek miközben az egyik edzésről sportolók étrendje versenyről rohannak a másikra?

A gyerekek legtöbbször azért étkeznek rosszul, mert a szülőknek nincs lehetőségük az étkezések megtervezésére.

Kapcsolódó cikkek

Például, amikor rohanunk egy versenyre, megkönnyíti a dolgunkat, ha a hűtőben tartunk előre megvásárolt vizet, limonádét, gyümölcslevet. Ha nem felejtjük el gyorsan bepakolni az otthon tartott frissítőket a táskába, akkor kevesebb szénsavas üdítőt és sportitalt fog gyermekünk fogyasztani a verseny alatt.

Az autóban tartott egyszerűbb ételek, müzliszeletek, perecek, kekszek, mogyoróvajas szendvicsek, fügés sütik, alma, joghurt és alacsony cukortartalmú gabonák segítségével csökkenthetjük annak az esélyét, hogy egy büfében kössünk ki vagy édességgel és chipssel csökkentse gyermekünk az éhségét sportolók étrendje verseny vagy edzés alatt.

sportolók étrendje

Ha nincs más választásunk és muszáj gyorsétteremben ennünk, próbáljunk meg a lehetőségekhez mérten viszonylag egészséges menüt választani. Egy finom ropogós zöldséges pizza vagy babos burrito a legjobb választás lehet sportoló gyermekünk számára.

A sportolók táplálkozásának 10 aranyszabálya

A legtöbb gyorsétterem étlapján találunk egészséges ételeket, így próbáljuk meg azokat választani. Arra is van egy pár tippem, hogy hogyan akadályozzuk meg azt, hogy a verseny után gyermekünk eléhezzen. Vacsora előtti étvágycsökkentőként az előre elcsomagolt ételek elfogyasztása, bagel, joghurt, perec csökkenti a kísértést, hogy a gyorsétteremben teleegye magát gyermekünk sportolók étrendje, baconos sajtburgerrel, sültcsirkével.