Fogyáshoz szükséges kalóriabevitel


Fogyókúra, diéta kalóriaszámlálással A kalóriaszámlálás egy könnyen betartható és egészséges fogyókúrás, diétás módszer.

dm fogyi tea

Nem jár koplalással, nem kell lemondanod a kedvenc ételeidről és csupán csak egy dologra kell odafigyelned, a napi kalóriakeretedre. A kalóriaszámlálás a szervezet alapvető energia felhasználási, ill. Fogyókúra kalóriaszámlálással Ha fogyáshoz szükséges kalóriabevitel szeretnél, akkor első lépésként határozd meg az oldalon található kalória kalkulátorral a fogyáshoz szükséges optimális napi kalóriakeretet.

Fogyókúra, diéta kalóriaszámlálással

A mindennapi étkezésed során pedig csak egy dologra kell odafigyelned, hogy a nap végére sose lépd túl ezt az értéket. Mivel ez az érték kevesebb, mint amire a szervezetnek szüksége lenne, így a hiányt a testzsírból fogja fedezni, és fokozatosan körülbelül heti 0,0 kilós ütemben megszabadulsz majd a fölös kilóktól. Például, ha azt számoltad ki, hogy a fogyáshoz szükséges kalóriakereted napi kcal, akkor a nap során ezzel az értékkel gazdálkodhatsz.

De honnan tudhatod, hány kalóriára van szüksége a szervezetednek? Minden sikeres diéta egyszerű elven, mégpedig a termodinamika elvén alapszik vagyis a testünkben is érvényesül az energiamegmaradás törvénye. Röviden fogalmazva: I.

A fogyás beindításához és fenntartásához tehát kalóriahiányt kell előidézni, melynek az optimális értéke körülbelül kcal között van. Ha például a napi kalóriaszükségleted kcal, akkor a fogyáshoz ezt az értéket maximum kcal-val csökkentheted. A kalóriakeret alsó határa, ami alá sosem szabd menni, nők esetén kcal, míg férfiak esetében kcal.

fogyókúrás tea házilag

Ha ezen értékek alá csökkented a kalória beviteled az egészségügyi szempontból káros lehet. Fogyókúra során mindig ott a csábítás, hogy még jobban lecsökkentsd a kalóriakeretet azt remélve, hogy majd gyorsabban fogsz fogyni, de sose engedj fogyás manifesztálás csábításnak, mert pont az ellenkezőjét fogod elérni.

Nem megy a fogyás? Számoljunk!

Ha túlságosan keveset eszel, akkor a jelentős hiány miatt a szervezet arányosan csökkenteni fogja az anyagcseréjét és elkezdi lebontani az izomzatot is, hogy kompenzálja a fennálló hiányt. Az optimálisnál nagyobb hiány nem csak az étkezés, hanem a túlzásba vitt sport miatt is kialakulhat.

Ha jelentősen növeled az aktivitásod, akkor azzal arányosan a kalória beviteledet is növelned kell, hogy az optimális kalóriahiány meglegyen. Szinten tartás kalóriaszámlálással Ha csak szinten tartani szeretnéd a testtömeged, akkor igazán egyszerű a dolgod, hiszen jóval magasabb a napi kalóriakereted, amit nem szabad átlépni, mint fogyókúra esetén.

Így számítsd ki a napi kalóriaszükségleted

Szinten tartás esetén mivel körülbelül ugyanannyi energiát viszel be a szervezetedbe, mint amennyire szüksége van, így nem tud fölösleg képződni. Első lépésként most is határozd meg az oldalon található kalória kalkulátorral a szinten tartáshoz szükséges optimális napi kalóriaértéket és ügyelj annak fogyáshoz szükséges kalóriabevitel. Tippek kalóriaszámláláshoz Fogyókúra esetén elsőnek célszerű egy kisebb kcal kalóriahiányt tartani, mert lehet, hogy arra is jól reagál a szervezeted és sokkal fogyáshoz szükséges kalóriabevitel is betartani.

Ha az nem lenne elég, akkor vagy növeld az értéket maximum kcal-ra, vagy növeld az aktivitásod, amennyiben az könnyebb számodra. Ahogy korábban szó volt róla kalóriahiányt nem csak a fogyasztás csökkentésével, hanem a mozgás mennyiségének növelésével is el lehet érni, de sosem szabad egyiket sem túlzásba vinni, mert azzal pont az ellenkező fogyas fuzo fogjuk elérni.

Így számolható ki a kalóriadeficit 3 egyszerű lépésben

A napi kalóriakeret követéséhez használhatod az oldalon található ingyenes online táplálkozási naplótmely gyerekjátékká, sőt szórakozássá teszi az egész kalóriaszámlálást. A napló kiszámol mindent helyetted, neked csak az a dolgod, hogy kiválogasd miket és mennyit ettél egy adott napon, így mindig tisztában leszel vele, hogy még mennyit ehetsz az nap.

Hatályos: Az adatok kezelésével összefüggésben Szolgáltató mint adatkezelő ezúton tájékoztatja a Honlapot igénybe vevő felhasználókat a Honlapon általa kezelt személyes adatokról, a személyes adatok kezelése körében követett elveiről és gyakorlatáról, a személyes adatok védelme érdekében tett szervezési és technikai intézkedéseiről, valamint az érintett felhasználó jogai gyakorlásának módjáról és lehetőségeiről.

Mivel a napló a kalória bevitelen kívül, a fehérje, zsír és szénhidrát bevitelt is rögzíti, így ha fontos számodra azokat is figyelemmel kísérheted. A naplóban a diétádon kívül rögzítheted az aktivitásod és különböző paramétereket is a tömegtől kezdve a vércukorszintig, így átfogó képet kaphatsz a fejlődésedről.

Egy átlagos, aktív, normál súlyú, fiatal nőnek napi kalóriára van szüksége a súlytartáshoz, és ennél zal kevesebbre, vagyis ra a heti fél kilós fogyáshoz. De sajnos a fogyókúra matematikája nem ennyire egyszerű, ugyanis számos faktor befolyásolja, mennyit ehet valaki naponta. Ilyen tényező a kor, a kezdősúly, az, hogy mennyit mozogsz, mennyire gyors az anyagcseréd, és így tovább. Nem kell viszont félni, nem lesz szükség komoly matekozásra.

A program különböző funkciói egymástól függetlenül is használhatóak, így ha csak arra szeretnéd használni, hogy egészséges étrendeket állíts össze, vagy a receptjeidet gyűjtsd egy helyen, arra is lehetőséged van benne. Mire van szükség a kalóriaszámláláshoz?

diéta program

Amire szükséged lehet az maximum egy egyszerű konyhai mérleg, amennyiben nagyon pontosan szeretnéd követni a kalória beviteled, vagy az egészséged szempontjából fontos a pontosság. Ha nem olyan fontos a számodra, akkor mérlegre sincs szükséged, mivel az élelmiszerek csomagolásán feltüntetett tömeg érték alapján is könnyen megbecsülheted, hogy mennyit fogyasztottál el egy adott élelmiszerből, vagy épp miből mennyit raktál bele egy adott ételbe a főzés során.

Napi kalóriaszükséglet kalkulátor

Mit érhetek el a kalóriaszámlálással? A kalóriaszámlálás egy egyszerű és könnyen betartható működő fogyókúrás, diétás módszer, melynek segítségével elérheted a kitűzött céljaidat.

diéta 6

A művelése során azonban többet kapsz ennél, hiszen megismered az ételeket minőségi szempontból, segít kialakítani egy egészséges önkontrollt az étkezéseddel kapcsolatosan és rendet vihetsz a mindennapokba, melyek segítségével nem fog többet fenyegetni az elhízás. Ha épp egy laza időszakot tartasz és nem követed nyomon annyira pontosan a fogyasztásod, akkor is mindig tisztában leszel vele, hogy mire van szüksége a szervezetednek, hogy miben mennyi kalória van nagyjából, így sosem fogsz túlzásokba esni és könnyebben mondasz majd nemet egy újabb adagra.